Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity: Usprawniamy aplikację – i utrzymujemy kasy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-12-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity: Usprawniamy aplikację – i utrzymujemy kasy
fot. PKP Intercity
Coraz liczniejsi pasażerowie PKP Intercity na ogół dobrze oceniają komunikację z przewoźnikiem – przekonywał podczas debaty XV Kongresu Kolejowego członek zarządu spółki Marcin Karasiński. Przewoźnik inwestuje w różne sposoby docierania do obecnych i potencjalnych pasażerów, choć najważniejszą rolę odgrywają kanały internetowe i mobilne.

Przedstawiciel spółki wyjaśnił, że rozwijanie kanałów kontaktu z pasażerami (głównie online – zgodnie z aktualnymi trendami) jest dla niej koniecznością. Nowe rozwiązania usprawniają nie tylko dystrybucję biletów, ale także informowanie o opóźnieniach i innych zakłóceniach w realizacji rozkładu jazdy. – Jeśli pociągów będzie więcej, więcej będzie także sytuacji awaryjnych. System infrastrukturalny nie zmienia się na tyle szybko, by obsłużyć tak ogromne potoki. W tym roku planujemy przewieźć ok. 88 mln pasażerów – przypomniał Karasiński.

Choć rosnąca frekwencja jest dla przewoźnika dobra informacją, wiąże się ona z ponoszeniem kosztów. – Jesteśmy poważnie obciążeni, nasz sprzęt jest intensywnie eksploatowany, a nasze załogi ciężko pracują. W przyszłym roku będzie jeszcze ciężej. Przepustowość ma swoje ograniczenia, a rozbudowa wymaga czasu – przyznał przedstawiciel PKP Intercity.

Trwa rozwijanie aplikacji mobilnej PKP Intercity. Jak stwierdził członek zarządu przewoźnika, zbiera ona dość dobre oceny użytkowników. – Zawsze jednak może być lepiej – zastrzegł. W kwietniu do aplikacji ma zostać dodany program lojalnościowy.

Jedną z grup podróżnych, którym spółka poświęca ostatnio szczególną uwagę, są seniorzy. Czy w komunikacji z nimi (oraz z innymi pasażerami, którzy z różnych powodów nie są na bieżąco z technologiami cyfrowymi) nie należy wykorzystywać innych kanałów? – Technologie cyfrowe są nieobce także seniorom. Niemal 90% naszych biletów jest dziś sprzedawanych przez kanały zdalne. Również seniorzy dobrze sobie z tym radzą – odpowiedział Karasiński. Przewoźnik jest jednak zobowiązany do utrzymywania również kas biletowych. – To też nasze punkty kontaktu dla pasażerów nieco mniej zdigitalizowanych – stwierdził.

Ostatnia kampania PKP Intercity skierowana do seniorów – bilety za złotówkę w Międzynarodowym Dniu Seniora – niezależnie od opisywanych przez nas potknięć organizacyjnych przyniosła spółce sprzedaż ponad 130 tys. promocyjnych biletów na ten dzień. – Świadczy to o tym, że docieramy do tej grupy społecznej – uznał Karasiński.

Spółka kieruje też do osób 60+ komunikaty i ogłoszenia w mediach lokalnych – radiu, prasie i telewizji. – Co ważne, nasze badania klientów wskazują na to, że seniorzy oceniają nas lepiej niż pozostałe grupy pasażerów. Jesteśmy przewoźnikiem, który spełnia ich oczekiwania – podkreślił członek zarządu. Duże kampanie reklamowe w telewizji ogólnopolskiej nie są jednak preferowane przez PKP Intercity – jak przyznał Karasiński, powodem jest ich cena.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Używany tabor spalinowy może być koniecznością

Tabor i technika

Używany tabor spalinowy może być koniecznością

Roman Czubiński 18 grudnia 2025

KMŁ zadowolone z używanych EN57

Tabor i technika

KMŁ zadowolone z używanych EN57

Roman Czubiński 22 grudnia 2025

Pomorskie: Dbajmy o komunikację zastępczą

Prawo i polityka

Pomorskie: Dbajmy o komunikację zastępczą

Roman Czubiński 17 grudnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Używany tabor spalinowy może być koniecznością

Tabor i technika

Używany tabor spalinowy może być koniecznością

Roman Czubiński 18 grudnia 2025

KMŁ zadowolone z używanych EN57

Tabor i technika

KMŁ zadowolone z używanych EN57

Roman Czubiński 22 grudnia 2025

Pomorskie: Dbajmy o komunikację zastępczą

Prawo i polityka

Pomorskie: Dbajmy o komunikację zastępczą

Roman Czubiński 17 grudnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij